Telegram – практично єдиний месенджер з можливістю самостійного створення думаючих ботів, а його загальна аудиторія досягла 100 млн чоловік (за даними самого сервісу, 1% від цієї аудиторії складають російські користувачі). Вони повідомляють нам погоду, розклад занять, останні новини, влаштовують вікторини і навіть замінюють програми знайомств. Вже зараз можна зробити попередній сміливий прогноз: у найближчому майбутньому ботів стануть активно використовувати великі бренди.
Telegram-бот – розумний робот, що виконує запрограмовані в ньому дії при введенні певних команд. Вибрати ці команди, як правило, можна з використанням індивідуальної клавіатури для кожного бота. Поки розумні роботи використовуються лише для автоматизації рутинних процесів (дізнатися погоду або курс валют на сьогодні), але яка його цінність для бренду?

Для чого потрібні боти?
1. Безперервна комунікація зі споживачем. Якщо у соціальних мережах ваше повідомлення може загубитися серед колосального інформаційного потоку, то в разі використання бота, воно точно буде доставлене адресатові. Реалізовано і використовується командами Лентач (@Old_LentachBot), Радіо «Ехо Москви (@EchoMosBot) і популярним пабликом «Корпорація Зла» (@evil_incorporatebot). Окремо варто відзначити англомовного бота видання Forbes (@Forbesbot), вміє осмислено відповідати на питання користувачів і пропонувати матеріали з тем, які їх цікавлять.
2. Боти можуть стати альтернативою email-розсилку. Тепер не потрібно буде складати списки окремих розсилок для різних груп користувачів. Прості і зрозумілі команди зможуть надати користувачам відповіді на найпоширеніші питання. Крім того, бот може інформувати про акції і знижки, призначених для певної аудиторії. Подібні боти використовуються телеканалом НТВ (@ntvbot), виданням Meduza (@meduzaprbot). 3. Боти можуть призводити опитування. Ця функція стане в нагоді вам, якщо зажадає отримати відгук про свій товар у кінцевого споживача. Наприклад, бот @PollBot здатний створювати опитування безпосередньо у групах.

4. Розумний робот може замінити вам спливаюче вікно консультації на сайті. Як часто ви, будучи користувачем, заходили на сайт і бачили, що потрібний вам фахівець не онлайн? Боти не хворіють, не обідають і не сплять. Вони будуть на зв’язку 24 години на добу. Їм не потрібно відволікатися на кілька вікон і тримати в голові кілька діалогів. За допомогою бота можна отримати миттєвий відповідь на необхідне питання і навіть зареєструватися на цікавить вас сайті. Зараз даний механізм реалізовано у брендів «Пошта Росії» (@PochtaBot), «Ощадбанк» (@SberbankBot), а також на стадії бета-тестування (на момент написання статті) «Альфа-Банк» (@alfabankbot). Таким чином можна виділити кілька основних призначень ботів Telegram: залучення додаткового трафіку, заміна служби підтримки та допомога в навігації на сайті.

Як просувати свого бота
Після створення бота виникає вже інше питання: як залучити до нього користувачів. Сам Telegram поки не дає можливості промоції подібних каналів та й будь-яких каналів взагалі, тому доведеться вдатися до старих і перевірені методів.

1. Додайте інформацію про боте у всі можливі каталоги. Їх не так багато, але користувачі активно їх використовують у пошуках нових розваг.

2. Задійте всі доступні вам канали комунікації (сторінки офіційних спільнот вашого бренду, офіційний сайт або блог компанії).

3. Зверніть увагу на посіви в пабликах з цікавою вам аудиторією. Якщо ваш бот дійсно хороший, поговоріть з адміністраторами спеціалізованих груп, що висвітлюють останні нововведення в сервісі.

4. Створіть лендінгем з можливістю додавання даного бота в свій список контактів. Але тут необхідно ретельно налаштувати таретинг, оскільки нам цікаві лише люди, що використовують телеграм. Втім, існує ймовірність, що ваш бот буде настільки хороший, що спонукає людей скористатися додатком лише заради нього.

5. Додайте інформацію про боте email-розсилку. Окремим рядком або ж у вигляді кнопки у футері. Ваші передплатники, зацікавлені в сервіс і послуги, будуть найбільш активною аудиторією.

На російському ринку це поки відносно вільна ніша, її буде не так складно зайняти. Однією з проблем на шляху до успіху є пошук досвідченого розробника, здатного наділити бота тими якостями, що вам необхідні. Другий «стоп» проблемою є не настільки масове використання самого месенджера, однак проект розвивається і розширює функції з кожним новим оновленням, а отже має всі перспективи стати в один ряд з найпопулярнішими соціальними мережами.

Перспективність даного напрямку розуміють і інші великі месенджери. Наприклад, зовсім нещодавно Facebook анонсував чат-ботів, однак сам Massenger помітно програє Telegram в експлуатаційних характеристиках. Він швидко розряджає батарею смартфона і працює значно повільніше. До всього іншого Telegram підтримує повну конфіденційність, шифруючи повідомлення. Цим шляхом пішов і WhatsApp. Однак можливість створювати секретні чати досі є одним з основних переваг Telegram.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here